luni, 17 iunie 2013

Povestea unei picaturi de sange


Cei care ne cunosc povestea stiu cat de mult le suntem noi datori donatorilor de sange. Acesti anonimi au fost eroii nostri cat timp Bibi a fost langa noi aici, pentru ca el avea nevoie de sange foarte des. O data la trei sau sase saptamani mergeam la spital doar pentru aceasta procedura. Si era greu de indurat pentru micutul meu, care insa suporta situatia cu seninatatea si cumintenia unui omulet curajos.


Eu nu am putut dona cat timp l-am avut pentru ca l-am alaptat pana in ultimele zile. Acum insa vreau sa ofer acest dar pretios. E o procedura simpla care salveaza vieti. Intreit: pentru ca din cantitatea donata o singura data se pot extrage constituentii sangelui separat ( hematii, trombocite si plasma) si folosite la trei pacienti compatibili. Sangele donat poate fi folosit la pacientii bolnavi de hemofilie, talasemie, anemici, victimele din accidente de circulatie, arsuri sau in timpul atator interventii chirugicale.

Oricine poate dona sange. Nu conteaza ca esti sarac sau bogat, ca esti tanar sau matur. Important e sa fii sanatos. Sangele donat de tine poate salva un bebelus, cum a fost al meu, pe mama, tata sau fratele tau.

Ca volum, sangele se reface in organism in decursul aceleasi zile. Nu e nevoie sa stai nemancat pentru a dona sange. Dimpotriva, trebuie sa mananci si sa te hidratezi corect in dimineata in care vei dona. 

Donarea de sange este sterila. Indiferent de ce credem ca se intampla prin spitale, prelevarea de sange se face in conditii sterile si in perfecta siguranta pentru donator.

Pentru a putea dona sange trebuie 
- sa ai varsta intre 18 si 62 de ani;
- cantaresti peste 50 kg;
- sa ai tensiune normala;
- sa nu fii insarcinata sau sa alaptezi;
- sa nu suferi de boli de piele, ulcer, hepatita sau alte boli transmisibile.

Peste trei luni voi dona sange iar. 
Ma simt datoare si onorata ca pot sa o fac. 

E un dar direct din inima mea. La propriu. 


1 comentarii:

Sabina Ulubeanu spunea...

si eu as dona daca as avea voie, si eu datorez viata acestor anonimi compatibili,in cazul meu foarte greu de gasit.
Te sustin si te imbratisez.

Trimiteți un comentariu